16 Aralık 2010 Perşembe

UZUN BİR BOŞLUK

Evet efendim.
      Uzun zamandır  malesef  paylaşım yapamadım. Kısaca bir özetleyeyim sezonun nasıl geçtiğini.
       Bu sene arılarım kuvvetli sayılır bir nüfusla kıştan çıktı, fakat ilerleyen zamanlarda  tüm yakın çevremde olduğu gibi gelişim çok yavaş oldu.  
      köyde temmuza kadar  oğol görmedim.Yaylada yanlarında olamadığımdan kesin bişey söyleyemem ama bikaçında oğul veya ana değişimi olmuş. Onu da boyadığım anaların yerinde tertemiz boyasız anaları gördüğümde anladım. gelelim hasata gelişimin  geç oluşu verimi çok etkiledi bu sene sezonun iyi geçmesine rağmen verim düşük oldu...

        
Biçok kişi gibi bende kendi anlarımı üretebilecekmiyim sorusuna cevap aramak üzere bir tane strafor ana çiftlaştirme kutularından aldım, başarılı bir şekilde arılandırdım. Bikaç zayiat verdim ama çok şükür yetiştirdikleimden bikaçı  hala yaşıyor, bu demek oluyorki  devam edebilirim kendi analarımı üretebilirim....

        Yenilikler arasında altı açık kovanlarda  var onuda denedim yeni yaptırdığım 4 kovanın altında sinektelli havalandırma penceresi var, onlarda hala açık şimdilik bir problem yok devam ediyor...

         Karniyol anam olsun dedim. sürekli takip ettiğim arı bakanı Ali Türk'e ulaşıp rica ettim sağolsun sıkışık bir zamanda hayır demeyip üç tane ana yolladı bana, malesefki analrın ikisi kesildi. diğerinden melezler aldım. ve yaylaya yolladım f1'i. Ama nolduysa geri gelmedi  kovanda yeni bir ana vardı. O aksaklıktan olacak karniyolun olduğu  koloniden bal alamadım. Neyse dedik, nasılsa f2' si yaşıyor kovanda. f3-f4 e kadar devam etti karniyolun soyu. Netice itibarıyla busen deneyememiş olduk karniyol anasını bal mevsiminde  umudumuz seneye kaldı artık...
        Besleme konusunu erkenden şerbetle  tamamladım. yaklaşık 3 ay oldu ama stokları yerinde, sadece açık olan havalar nüfusun azalmasına sebep olmuş gibi. iki tane ana kaybım oldu kış başında  birisi daha erkendi ona dışardan bir ana alıp yerleştirdim,  diğeri daha yeni oldu  iki zayıfı birleştirip birinin anasınıda ona verdim. allah başka sıkıntı vermesin diyerek kapattık kapıları. kışı bekliyoruz çünkü henüz kar yağmış değil hala havalar ılık seyrediyor.
   Şimdi yazdıklarıma bakıyorum;  bu sene hiç bişey yapmamışım diyordum yazmaya başlamadan önce kendime haksızlık ediyormuşum, biçok şeyi ilk kez yaptım daha ne olsun.
        
Şimdi herkese sonsuz bir huzur diliyorum fotoğraftaki gibi: allah'a sımarladık.


 

5 yorum:

Arıcı 07 dedi ki...

Geri dönüşünle hoş geldin...umarım artık süreklilik gösterirsin...

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

rizeli arıcı kardeşim
karnıol italyan ve muğla arısı bu bölgede randıman vermez bunları biz denedik
saf karnıol burada çalışmaz
ama sana gelen arıda karadeniz arıda karışmıştır burada çalışacaktır ama karadeniz arısı kadar bal yapamaz
bol bol oğul alabilirsin belki
karadenzi arısı hariç diğer ırklar bu bölgede sıfın çiçeğine dayanamaz ölür
bu nedenle başka ırklarla fuzulu zaman kaybetmiş olursun
her bölgenin bir arısı vardır

senin çalışacağın arı karadenzi arısı veya kafkas arısıdır
dieğr ırklar sadece zaman kaybettirir
aksini ispatlayan olursa ben arıcılığı bırakırım
saygılar

Unknown dedi ki...

Selamlar kardeşim fazla bir olumsuzluk yaşamamışsın.Bir sonraki sezona umutla hazırlanmak var şimdi.Bir dahaki sezon iyi geçer umarım butun arıcılar için.Kovanların güzel olmuş güle güle kullan.Sağlıcakla kal.

demircioğlu dedi ki...

hoş bulduk hayati abi, paylaşım yapmak için yazın fırsat bulamadım, köyde iş çok tek arılarla uğraşsam zaman sıkıntı olmayacak. bir de aynı şeyleri tekrarlamaktan hoşlanmıyorum.
taşkın bey teşekkür ederim bizi aydınlattığınız için (!)
teşekkür ederim emrah, dediğin gibi herkes için başarılı verimli sezonlar diliyorum allahtan.

Unknown dedi ki...

ONUR


, hoşgeldin diyeceğimde bende 3 aydır senden geri kalmış değilim,yinede burada olman ,devam etmen , tüm samimiyetinle paylaşımlarına devam etmen çok güzel.